Holomúc, Holomúc, to je, Bože, město aneb příběhy psané písněmi
Takto netradičně a výstižně nazval svůj hudebně – národopisný program pro školy pedagog a hudební teoretik Petr Drkula. Žáci třetího ročníku si na začátku měsíce října v rámci absolvování tohoto ojedinělého programu na vlastní kůži vyzkoušeli, jak se dříve hrávalo na tradiční lidové nástroje, například na kobzu, dvojačku, koncovku, grumli či pastýřskou píšťalu.
Společně s hrou na tyto nástroje byli žáci také aktivně vtaženi do melodií a příběhů řady prastarých krajových písní minulých staletí, díky kterým se dozvěděli, proč se jejich předkové více než smyšlených strašidel báli například Turka nebo Brandenburka a také, kdo je před nimi ochraňoval. V návaznosti na program si děti v další hodině hudební výchovy vypracovaly pracovní listy, které prověřily jejich pozornost při netradičním zážitku.
Petra Příhodová